Aktywność fizyczna może mieć bardzo różną formę. De facto każdy może dla siebie wybrać coś, co będzie mu najbardziej odpowiadać. Poza tym również każdy ma swoje odrębne cele treningowe, które stara się zrealizować. Jedną z form aktywności fizycznej, która obecnie cieszy się bardzo dużym powodzeniem, jest pilates. Skąd wzięła się owa nazwa i co oznacza?

JOSEPH PILATES

Aby móc rozwikłać tę nazwę, należy wrócić się do pierwszej połowy XX wieku. Joseph Pilates był osobą, która w tamtym czasie stworzyła coś, co do dzisiaj święci swoje triumfy. Joseph Pilates odznaczał się bardzo wątłym zdrowiem. Dodatkowo prawdopodobnie nie miał on poparcia wśród rówieśników. Jednakże miał on bardzo silną osobowość. To właśnie pozwoliło mu stworzyć program ćwiczeń, który daje bardzo wiele korzyści.

DLA KOGO ZOSTAŁY STWORZONE ĆWICZENIA?

Te ćwiczenia zostały stworzone dla tancerzy oraz sportowców, które borykały się z kontuzjami. Jest to bowiem zestaw ćwiczeń, który pozwala znacznie szybciej wrócić do pełni zdrowia. Okazało się, że takie ćwiczenia pozwalały znacząco przyspieszyć rekonwalescencję. Co więcej, od samego początku pilates stał się formą aktywności, która przypadła do gustu nawet tym osobom, które do tej pory nie kwapiły się do tego, aby ruszyć się z kanapy.

DLACZEGO PILATES?

Pilates to bardzo zróżnicowane ćwiczenia. Od samego początku te ćwiczenia oczywiście znacząco ewoluowały, zmieniły swoją formę. Pewna podstawa oczywiście pozostała do dziś. W zajęciach pilates obecnie mogą uczestniczyć wszelkie grupy osób. Można mówić o mężczyznach, kobietach, sportowcach, tancerzach, osobach po przebytych kontuzjach, osobach borykających się z bólami kręgosłupa.

Mówiąc o tej formie aktywności, nie można nie wspomnieć o konkretnych korzyściach, jakie można uzyskać:

  • wzmocnienie różnych partii mięśniowych, w tym zwłaszcza mięśni pleców, pośladków oraz brzucha,
  • wymodelowanie sylwetki ciała,
  • wspomaganie procesu odchudzania,
  • likwidacja napięć psychicznych, redukcja stresu.

 

Joseph Pilates to osoba, która jest twórcą metody ćwiczeń, która znacząco zatem wpływa nie tylko na sferę fizyczną ludzkiego ciała, ale także na jego umysł, na jego psychikę. W dobie, w której mamy do czynienia z bardzo dużym tempem życia, z powszechnym stresem, jest to opcja bardzo korzystnej formy odprężenia. Oczywiście w samych założeniach chodziło wyłącznie o spowodowanie, aby tancerze, tudzież sportowcy szybciej wrócili do pełni zdrowia.

Z biegiem lat dokonano pewnych modyfikacji, rozszerzeń w zależności od aktualnych potrzeb człowieka. PIlates to ćwiczenia preferowanymi przez wiele grup, przez bardzo wiele osób. Niewątpliwie bardzo dużą korzyścią jest to, że nie są one skomplikowane.

Nie trzeba być na jakimkolwiek poziomie zaawansowania, aby móc do tych ćwiczeń przystąpić. Poza tym też te ćwiczenia nie są obciążające dla stawów, nie wychodzimy z nich zmęczeni fizycznie. Warto bliżej się nimi zainteresować, warto tych ćwiczeń osobiście spróbować.